Ker uporabnik Boštjan_01 oporeka moji trditvi, da je na izhodu baterije Ev-ja prisotna visoka napetost, primerna (enaka) napetosti arhitekture oz. polnilnice (400, 800 in v konkretnem primeru še napovedana 1000V) in se je debata pri konkretni novici "BYD obljublja 1 MW polnilne moči" preveč razvlekla, nadaljujem debato tu. Izmika se odgovoru in ne dokaže svoje trditve, kljub mojim dokazom
https://www.power-sonic.com/blog/400v-vs-800v-charging/ in
https://evkx.net/technology/battery/batterypack/vztraja, da ne vem o čem govorim in "mešam banane in jabolka".
Dosedanja debata (link in prekopirano besedilo):
https://www.avtomobilizem.com/novice/byd-dviguje-pricakovanjav-en-megavat-polnilne-moci/19-03-2025/?sid=39085a2ad10979f5f1dbf0d18448b179[*]slemarko2 dni 14 ur nazaj
Zanimivo bi tudi bilo izvedeti, kaj se zgodi, ko takšen 1kV avto (to je že napetost, ki daljnovode že uvršča med srednjenapetostne) po prometni nesreči še zgrmi v reko. Ali na hrbtu negibno priplavajo na površino samo potniki avtomobila ali tudi vse ribe v okolici?
1 | Replika Skrij replike ∧
boštjan_012 dni 13 ur nazaj
Kakšno vezo ima to napetostjo polnjenja? Saj baterije nimajo 1000 voltov.
Zagotovo ne nihče plaval hrbtno, vsaj ne zaradi napetosti. Teoretično bi tvoja ideja funkcionirala samo , če bi avto med polnjenjem, priklopljen na polnilnico z dovolj dolgim kablom, pobegnil v vodo in bi istočasno zatajilo vso varovanje na polnilnici.
0 | Replika
slemarko1 dan 22 ur nazaj
Kako lepo ima to vezo z napetostjo polnjenja, sama baterija (skupek 3,7v celic) je tako povezana, da ima na izhodu baterije pred visokonapetostnimi ločitvenimi varovalkami normiramo napetost, ki ustreza arhitekturi. 400v arhitektura ima na izhodu baterije od 300 do 500V, 800V arhitektura na izhodu baterije od 600 do 900V in tako naprej. Napetosti višajo zaradi tega, da se z nižjim polnilnim tokom vnese enako količino energije, manj je izgub zaradi gretja pri velikem toku, in/ali se pohitri polnjenje. A pogoj je, da so celice v bateriji vezane tako (zaporedno) da lahko pritisneš gor npr 800V brez nekega pretvarjanja v nižjo napetost in večji tok. Poenostavljeno: Če hočeš napolniti 10 celic 3,7V z tokom polnjenja 1A, imaš dve možnosti na vsako posebel pripelješ napajanje 4V in 1A, se pravi rabiš 4V in 10A napajalnik in temu primeren debelejši kabel za 10A, ali, druga možnost, celice povežeš eno za drugo in na prvo in zadnjo pripelješ 40V in 1A toka, rezultat bo isti, a rabiš kabel za samo 1A. Bo pa v tem primeru baterija imela na izhodu 37V, ne 3,7. Nimajo zastonj reševalci in gasilci posebne brošure in uvajanje za reševanje prometnih nesreč z EV-ji, nimajo zastonj EV ji debelo izolirane oranžne visokonapetostne kable in visokonapetostne varovalke, ki v primeru težav ločijo battery-pack od instalacije itd. In, kot sem prej sarkastično dodal ribe, stvari lahko zatajijo, sploh, če je bil prej avto pošteno prerukan v nesreči.Na hitro je tu še en link, ne da se mi drugih iskat:
https://www.power-sonic.com/blog/400v-vs-800v-charging/Toliko o moji teoriji, ki “ne funkcionira” v praksi.
0 | Replika
boštjan_0120 ur 57 minute nazaj
Mešaš jabolka in banane. Lep članek o polnilni arhitekturi, ki pa nima nobene veze z izhodno napetostjo baterije (skupina povezanih celic).
Nihče ne bo plaval hrbtno.
-2 | Replika
slemarko19 ur 20 minute nazaj
https://evkx.net/technology/battery/batterypack/Ti poiščem še kakšen link? To sem ti poskušal dopovedati v prejšnjem postu. Če se ne razumeš v elektriko in sestavo in polnjenje baterij, ne trdi kar nekaj tja v tri dni. Battery pack ima voltažo arhitekture. To bi, če bi natančno prebral, kar piše v prvem linku, videl tudi sam, ali ti mogoče tudi angleščina ne gre? Zakaj pa ti ne prilepiš kakšnega linka, kjer boš dokazal, da ima ev battery pack naprimer 12 V? Ali sploh razumeš, kaj je vzporedna, zaporedna in kombinirana vezava posameznih celic v battery pack?
Jabolka in banane se lepo zmešajo v sok. 12v in 1000V se pa malo manj lepo meša med sabo.
0 | Replika
boštjan_0113 ur 36 minute nazaj
Če te skrbi hrbtno plavanje, se izogibaj takšnih avtov. Drugega ti ne morem rečt.
Nimam volje do filozofiranja in iskanja člankov. Vsak po svoje.
-2 | Replika
slemarko12 ur 39 minute nazaj
Nimaš volje do filozofiranja? Te je kdo silil, da se vtakneš v moj post, potem napišeš neko trditev, da na bateriji EV-ja ni 1000V, da napetost polnjenja nima nobene veze z napetostjo baterije, da mešam banane in jabolka, sam pa ne podaš nobene oprijemljive trditve koliko naj bi bila po tvoje napetost baterije (12, 24, mogoče celo 48V?). Očitno ti osnove elektrotehnike niso jasne, kregal bi pa se vseeno? In potem, ko mogoče vendarle nekaj prebereš in vidiš, da si v slepi ulici, naenkrat nimaš volje do filozofiranja? Bravo, ne filozofiraj več, dobi si drugo temo in tam sprobaj s svojim neznanjem nekaj dokazati, če ti ne bo šlo, pa napiši, da ne boš več filozofiral.
0 | Replika
boštjan_012 ur 27 minute nazaj
Kdo si ti, da se ti moram nekaj dokazovat. Svoje znanje na področju ekeltronike (tudi fizike in še kaj) sem dokazoval v šoli in to z zelo visokimi ocenami.
Ne čutim potrebe po kreganju, mnenje lahko povem brez tvojega dovoljenja.
Da se ne boš razpihnil pri svojem prsenju. Če imaš takšno potrebo, pa kar izvoli.
Pravkar sem si naredil smuti iz jabolke in dveh banan za zajtrk. Zelo je dober.
0 | Replika
slemarkomalo prej
Nisi rekel, da nimaš volje do filozofiranja? Spet se izmikaš odgovoru? Javno si zatrdil, da na bateriji ni visoke napetosti in da napetost polnilnice (arhitekture) nima nobene veze z napetostjo baterije. S to trditvijo si zavedel vsakega, ki je to prebral. Sedaj dokaži to, da bo vesoljna Slovenija vedela, da na bateriji ni visoke napetosti in kakšna sploh je. Jaz sem ti podal 2 dokaza za mojo trditev.
0 | Replika - Uredi[*]
Če se kdo s tem že aktivno ukvarja oz. ima informacije in znanje, bom z veseljem prisluhnil in, se bom v primeru, da sem trdil napačno, vsem opravičil, na prvem mestu pa Boštjanu_01. Še enkrat: Ali je na npr. 800V arhitekturi na izhodu(priključku EV baterije) cca 800V ali ne (npr 48V)?
"MOPAR Magnum 360 sound... ...no stereo needed..."
1994 Fiat Tipo 1,8 i.e.-prodano, 1996 Bmw 318 ti compact-prodano, 1999 Bmw 323 ti compact-prodano, 2002 Citroen Berlingo 1.6 16v-prodano
1996 MB C200 aut, 2000 MB C180, 2002 Dodge Durango 5.9 R/T, 2007 Jeep GC 3.0 CRD, 2008 Peugeot Partner 1.6 16V